Smoki Maeterii - opowiadania fantasy

Szybsze przemieszczanie się postaci w grze!

W odpowiedzi na prośbę, która dość często pojawiała się w wysłanych przez Was ankietach wprowadziliśmy dla Was tą nowość! Chodzi o możliwość szybszego przemieszczania się postaci w grze!

Dokonujemy tego klikając kilka kratek od naszej postaci i silnik gry automatycznie wyszuka możliwą najkrótszą drogę (lub zwróci komunikat, że drogi takiej nie znaleziono) i przemieści postać do tej lokacji.

Algorytm szuka zawsze najkrótszej ścieżki, czyli najpierw próbuje ruchu na skos, a jeśli nie jest to możliwe to wtedy w poziomie lub w pionie (w zależności o położenia punktu docelowego). Zawsze jednak próbuje przybliżyć się w jakikolwiek sposób do puntu docelowego (nigdy nie szuka drogi na około).
Warto wzpomnieć, że algorytm nie patrzy na typ terenu, więc najkrótsza droga może wyjść najdroższa pod względem energii - za każdą kratkę po której idziesz energia jest odliczana wg typu terenu jaki przemierzasz.

Przy okazji, zużycie kondycji zostało zmniejszone przy chodzeniu do 1 ko na 1 krok, aby wyeliminować ciągłą konieczność karmienia postaci. Czyli jeśli postać przesunie się o 7 kratek, zostanie zużyte 7 kondycji.

Na chwilę obecną postać nie ominie przeszkód, tzn jeśli między moją aktualną pozycją i pozycją do której chcę dojść jest góra lub woda, nie przejdę. Natomiast bardzo dobrze radzi sobie on z "wyrabianiem zakrętów", tzn jeśli chcę dojść za "róg" góry lub jeziorka, zrobię o bez problemu.

Zdarzenie w czasie drogi (takie jak znalezisko czy walka z NPC) odnosi się zawsze tylko do kratki na której postać się zatrzyma. Znaczy to, że jeśli ścieżka wiedzie częściowo przez las, a kończy się na bagnie, nie spotkamy żadnych zwięrząt zamieszkujących las, ani nie znajdziemy żadnych przedmiotów jakie można znaleźć w lesie, a jedynie te które spotykane są na bagnach. Chodziło nam o to aby walka nie przerywała marszu "w połowie" drogi.

Uwaga!
Aby przejść przez bramę miasta należy, tak jak dotychczas, stanąć na drodze obok bramy i wtedy kliknąć bramę i przejść przez nią.
Podobnie sprawa ma się z przejściem po zwłokach monstrum, jak i z samym na nie atakiem, tzn. należy stanąć na polu obok monstrum (lub zwłok) i dopiero wtedy kliknąć na pole gdzie monstrum stacjonuje (stacjonowało).

Pragniemy dodać że klikanie tuż obok naszej postaci da dokładnie ten sam efekt jaki powodowało ono do tej pory, więc osoby "expiące", które nie chcą zużywać większych ilości energii, mogą używać tego sposobu i nie zauważą żadnych zmian.

Jeżeli jednak nie jesteście przekonani co do tego sposobu poruszania się lub chcecie akurat żeby Wasza postać poruszała się starym sposobem (przydatne przy polowaniach na bagnach), to udostępniona jest możliwość wyboru spospobu poruszania się w profilu gracza w menu.

Wszelkie komentarze mile widziane tutaj:

http://www.smoczyjezdzcy.pl/forum/zmiany-w-mechanice-gry/108



Brak komentarzy. Bądź pierwszym, który to skomentował:

Zaloguj się aby móc komentować.
Smoczy Jeźdźcy 2008-2017 All Rights Reserved
Design by WasinArt.pl