o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: Ekonomia w grze

Autor / Czas Treść
01 lut 2011, 10:03
pacpaw
mężczyzna pacpaw

Postów: 182
Pomógł: 2
Reputacja: 4
Pozwoliłem sobie utworzyć nowy wątek dotyczący ekonomi w grze czyli ceny, przeliczniki wspólnie ustalić tak, aby wszystko miało ręce i nogi :o)
01 lut 2011, 10:10
pacpaw
mężczyzna pacpaw

Postów: 182
Pomógł: 2
Reputacja: 4
Najpierw może ceny na ryneczku. Proponuję, aby zrobić kilka grup cenowych:
a) podstawowe surowce (cena: 1zł) - czyli to co mamy bezpośrednio z gry np. zboże, węgile, dziczyzna itp.
b) półprodukty czyli to co wytwarzamy z surowców, ale nie samo w sobie jest bezużyteczne np. mąka, stal itp. Tutaj cena danej rzeczy zależałaby od ilości wykorzystanych podstawowych surowców np. stal potrzeba w najlepszym przeliczniku 2wegla i 2zelaza czyli 4zl, mąka 3zboza czyli 3zł itd.
c) gotowe produkty czyli miecze, kosy np. cena wszystkich wykorzystanych podstawowych surowców i półprodduktów
01 lut 2011, 10:13
pacpaw
mężczyzna pacpaw

Postów: 182
Pomógł: 2
Reputacja: 4
To powyższe mogłoby być jakąś podstawą. Gdzie punkt a) bym pozostawił niezmiennie, a kwota w b) i c) mogłaby procentowo rosnąć/spadać w zależności od ilości osób mających dany zawód np. jak jest jeden metalurg to niech stal kosztuje nie 4zl ale np. 10zl. Wtedy też wiara będzie miała parcie na branie zawodów, które nie są popularne. Oczywiście trzeba by było wprowadzić wtedy też kasowanie kont duchów - taki pomysł juz ktoś zgłosił wcześniej.
01 lut 2011, 11:05
Kirenea
kobieta Kirenea

Postów: 90
Pomógł: 0
Reputacja: 0
Więc niech będzie tak,że kiedy chcemy coś sprzedać na bazar to może być taki cennik jak teraz.Ale zlituj się i obniż też ceny surowców inaczej nie będzie się opłacać kupować cokolwiek :(
01 lut 2011, 18:59
Boski Diego
kobieta Boski Diego

Postów:
Pomógł: 0
Reputacja: 0
zajmiemy się tym ;]
01 lut 2011, 23:37
Yarpen Calderic
mężczyzna Yarpen Calderic

Postów: 838
Pomógł: 3
Reputacja: 10
Jako producent się wypowiem:

- stal to PODSTAWA tej gry

Naprawy uzbrojenia, produkcja uzbrojenia, narzędzi, beczek chyba nawet. Praktycznie wszystko się rozbija o stal.

Ja zawsze chętnie kupuję ją po 20 - 25 złotka.

No a co do tych procentowych zmian to bardzo fajny pomysł. Zobaczymy co na to Boski powie :D
02 lut 2011, 09:52
pacpaw
mężczyzna pacpaw

Postów: 182
Pomógł: 2
Reputacja: 4
moje propozycje odnosza sie do cen po jakich mozna sprzedawac automatycznie. Ceny po jakich kupujemy sadze ze ustala sie same - wyznaczy je pobyt i podaż :o) Z tego powodu uwazam ze te ceny sprzedazy nie moga byc zbyt wysokie, aby calego zbytu nie przejal rynek (wiara bedzie tylko wytwrzac i sprzedawac, a nie wystawiac). Ludziom musi sie oplacac wystawic stal i poczekac az ktos kupi, a nie sprzedawac odrazu. W tym przypadku przebitka musi byc godna :) np. na stali by wynosila 16-21zl: uzyskamy tylko 4zl przy sprzedazy na ryneczek, a 20-25zl będą mieli Ci ktorzy chca poczekac i stal wystawic na ryneczku. :o) POSTARAM SIE ROBIC LISTE WSZYSTKICH SUROWCOW I PRZYPORZADKOWAC IM CENY :o)
02 lut 2011, 10:30
pacpaw
mężczyzna pacpaw

Postów: 182
Pomógł: 2
Reputacja: 4
Zreflektowałem na temat tego wyznaczania cen przez pobyt i podaz :o). Bedzie to mialo miejsce ale dopiero w przypadku dużej liczby graczy. Obecnie trzeba wprowadzić chyba jakiś limit cen powyżej którego nie można/nie będzie się opłacać wystawić towaru.
02 lut 2011, 14:04
Yarpen Calderic
mężczyzna Yarpen Calderic

Postów: 838
Pomógł: 3
Reputacja: 10
Jeśli mam się wypowiedzieć jako gracz, to kupuję:

- skóry
- stal
- mąkę (tylko na czas bicia monstrów)

Praktycznie reszta rynku jest mi nieznana, dlatego bardzo dobrze, że chcesz tym się zająć :)

Wyślij wtedy listę mi lub Boskiemu i wprowadzimy ją do gry.

02 lut 2011, 16:21
Elawi
kobieta Elawi

Postów: 416
Pomógł: 2
Reputacja: 15
A po co ci mąka przed walką???


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved