Zmiany, zmiany, zmiany... i nowości!
Drodzy gracze!
Szykujemy duże zmiany w Waszej ulubionej grze i trochę bardzo ciekawych (naszym zdaniem) nowości!
Co do nowości - nie chcemy zdradzać detali, aby nie psuć niespodzianek. O wszystkim dowiecie się już niebawem - aktualności będą pojawiać się na bieżąco.
Parę słów powiemy jednak na temat zmian, które mają pojawić się w grze, abyście mogli przygotować się do nowej sytuacji i zmienić swoją strategię gry, jeśli to konieczne ;)
Zmiany te to część głośno zapowiadanego bilansu, który będziemy wprowadzać w życie etapami, a pierwszy z tych etapów już za około tydzień. Kolejne we wrześniu.
Zmiana zaplanowana na za tydzień dotyczyć będzie smoków chowańców. Przede wszystkim smoki będą znacznie silniejsze niż są obecnie, a to za sprawą faktu takiego, że za każdy zdobyty poziom smok otrzyma 3 punkty rozwoju, a nie jeden jak to miało miejsce do tej pory. Druga sprawa - smoki, aby urosły trzeba będzie karmić! Tak, karmić, i to prawdziwym jedzeniem, a nie karmą... Smocza karma pozostanie w grze jako przedmiot pozwalający smokowi odzyskać wytrzymałość (traconą podczas wypraw, walk w koloseum, walk toczonych wraz z jeźdźcem) - to się nie zmieni. Pojawi się jednak kolejny parametr, a mianowicie waga smoka, i tą właśnie zwiększać będziemy poprzez regularne karmienie.
Waga smoka będzie ogranicznikiem maksymalnego jego poziomu - koniec z rozwijaniem smoka kosztem jego statystyk i MM (osoby które zainwestowały w to Monety będą mogły zgłosić się po ich odbiór aby nie być stratnymi).
Kolejną nowością będzie fakt, że smoki w walce używać będą też innych magii niż ogień. Jedynie szary smok niezmiennie ograniczony będzie do typowego ataku fizycznego + ogniowego.
To wszystko będzie dla Was bardzo szczegółowo opisane i przedstawione przed wprowadzeniem tych zmian, teraz chcemy dać Wam jedynie przedsmak tego co się będzie działo...
Kolejnym bardzo ważnym etapem zbilansowania świata będzie znaczne ograniczenie Szansy Uniku. Wszyscy, którzy nie od dzis poruszają się po Maeterii wiedzą, że unik to podstawa. Uważamy, że nie jest to zdrowa sytuacja i psuje ona rozgrywkę i częściowo ekonomię w grze. Dlaczego? Po pierwsze liczy się głównie szybkość i zręczność odpowiedzialne za uniki oraz kondycja. Po drugie uzbrojenie obronne ma małe znaczenie - po co mam zakładać ciężką zbroję, skoro mogę unikać ciosów w nieskończoność? Koniec z tym! :)
Zmiany tej również możecie spodziewać się jeszcze w sierpniu.
Na wrzesień przewidujemy bilans monstrów i uzbrojenia. Chodzi nam o to, aby każde uzbrojenie miało zastosowanie na pewnym etapie rozwoju postaci. Na chwilę obecną słabsze uzbrojenie niewiele różni się między sobą parametrami przez co gracze bardzo szybko "przeskakują" do tych lepszych sprzętów. Decyzja co do szczegółów nie zapadła jeszcze, ale prawdopodobnie wykorzystamy parametry, które niektórzy z Was znają już z serwera na porcie 8080.
Bilans monstrów będzie koniecznością, jeśli uzbrojenie będzie znacznie wzmocnione w stosunku do obecnych wartości ataku i obrony.
W którymś momencie gracze powinni również spodziewać się znacznego zwiększenia kosztów (Punkty Wiedzy) szkolenia zawodów. Nastąpi to jednakże dopiero w momencie, gdy w grze będziemy mieli wystarczającą liczbę graczy, aby miało to jakikolwiek sens. Ograniczenie liczby posiadanej w jednym czasie zawodów będzie miało na celu "wymuszenie" współpracy i handlu między graczami.
To najważniejsze, choć nie jedyne zmiany, których możecie się spodziewać. O wszystkim będziemy Was na bieżąco informować!
No i już niebawem pierwsze z zapowiadanych nowości.
Do usłyszenia!