|
forum gry mmorpg
Temat: Domagalnia
30 sty 2013, 05:22
Nemeczek
Postów: 914
Pomógł: 7
Reputacja: 22
|
- Zróżnicowanie zużycia Punktów Wiedzy (PW) - szkolenie magii 3 PW, szkolenie broni 5 PW, zawody 7 PW, wiara 9 PW. Posiadane ilości PW zostaną zatem zmniejszone, a nawet ujemne w większości przypadków.
Czy nie lepiej by było, gdyby każdy poziom w jakimkolwiek zawodzie kosztował 1 PW?
Jeśli chcę mieć np. destylarza tylko po to, żeby robić cukier, to wystarczy mi poziom 1 (nowicjusz) w tym zawodzie (za 1 PW), na następny poziom muszę wydać następny 1 PW (jeśli chcę) ale po co od razu wydawać na 1 zawód całe 7 PW?
Ewentualnie 1 PW za 2 poziomy w zawodzie:
1 PW = nowicjusz, adept
kolejny 1 PW = czeladnik, fachowiec
ect ...
Z jednej strony zwiększyłaby się samowystarczalność graczy, a jednocześnie wysokie poziomy jak guru to byłaby rzadkość. Z czasem (wraz ze wzrostem liczby graczy) gracze pewnie by się specjalizowali na wysokie poziomy, ale dopóki jest jak jest (tłumów nie ma) to by było dobre rozwiązanie.
Niech każdy gracz sam wybiera swoją ścieżkę. |
|
30 sty 2013, 11:06
qaz
Postów: 462
Pomógł: 6
Reputacja: 18
|
Corazón de Dios
Statystyki początkowe ras oraz współczynnik wzrostu zdrowia i kondycji uległy zmianie - dotychczas za punkt witalności otrzymywało się 3 zdrowia a za punkt wytrzymałości 5 kondycji, teraz jest odwrotnie, za punkt witalności otrzymujemy 5 zdrowia a za punkt wytrzymałości 3 kondycji.
czyli jakieś 40 punktów rozwoju jesteśmy w plecy czy źle liczę ?
tak żeby optymalnie 330 kondycji mieć ile muszę dać na wytrzymałość ? bo teraz 70 wystarcza i czemu ma służyć ta zmiana ? |
|
30 sty 2013, 11:11
Nemeczek
Postów: 914
Pomógł: 7
Reputacja: 22
|
Idźcie na całość - poustawiajcie staty i profesje graczom sami :D
Aha, i ustawice jeszcze fotoradary na drogach.
Nakazów i zakazów pełno w realu, po co tutaj to wprawadzacie?
Wszystko chcecie regulować jak jakiś Łukaszenka. |
|
31 sty 2013, 21:34
Corazón de Dios
|
Statystyki zacząłem już zmieniać, bo planuję wprowadzić już gotowy bilans uzbrojenia, statystyk stworów i monstrów tak, żeby w końcu miało to ręce i nogi. Magię oraz używanie tarcz (a także kilka innych "drobiazgów") również chcę w tym temacie ogarnąć. Według moich założeń wojownik będzie potrafił niemal samodzielnie zdobywać coraz to lepsze przedmioty bojowe (podobnie jak mag) a handlarz będzie miał ciągłą możliwość handlu. Znaczenie niektórych zawodów z czasem wzrośnie, wykorzystanie chociażby zawodów zbrojeniowych zwiększy się. Nie potrafię tego wprowadzić wszystkiego na raz, a niektórzy z Was niecierpliwili się już w oczekiwaniu na zapowiadane niegdyś zmiany. Stąd mój pomysł, aby powrócić do wcielania wszystkiego stopniowo. Zauważcie też, że to co do tej pory zrobiłem, nikomu tak na prawdę na szkodę nie wyszło. Życzę powodzenia w dalszej grze! :) |
|
31 sty 2013, 22:04
Trzpień
Postów: 19
Pomógł: 1
Reputacja: 2
|
Corazón de Dios
Według moich założeń wojownik będzie potrafił niemal samodzielnie zdobywać coraz to lepsze przedmioty bojowe (podobnie jak mag) a handlarz będzie miał ciągłą możliwość handlu.
Trzymam za słowo :D
Bilans uzbrojenia bardzo się przyda, im wcześniej tym lepiej. |
|
01 lut 2013, 21:17
Jodhaa Akbar
Skąd: lubelskie - miasto sitarzy :), lat 37
Postów: 376
Pomógł: 20
Reputacja: 59
|
" Zauważcie też, że to co do tej pory zrobiłem, nikomu tak na prawdę na szkodę nie wyszło."...
nie?! to w takim razie gdzie są Ci gracze co kiedyś codziennie można było ich spotkać w grze? Gdzie Matrioszka, Dunkan, rudas, Elsi, Perci i inni? Wasze "ulepszanie" gry ich zniechęciło... ba, mnie też w dużym stopniu zniechęciło...
nie okłamujmy się... gra stoi w miejscu i wprowadzane przez Was zmiany nie zachęcają wcale graczów do gry, a co powiedzieć nie przyciągają takiej ilości nowych jakiej byście chcieli... |
|
01 lut 2013, 23:19
Corazón de Dios
|
W czasie, gdy wprowadzałem zmiany i nowości, gracze wciąż jacyś byli. Przestałem na pewien czas i gracze zaczęli się wykruszać. Wprowadziłem teraz coś nowego, zmieniłem... Maeteria ożyła. Jak widać to nie zmiany psują grę, lecz stagnacja i powielanie mitów (na temat psucia rozgrywki) przez kilku wciąż narzekających na wszystko graczy.
Apeluję więc do nich właśnie: jeśli swoim narzekaniem nic dobrego nie wnosicie, nie wnoście przynajmniej nic złego. :) |
|
02 lut 2013, 01:02
Marriacci
Skąd: Relámpago
Postów: 548
Pomógł: 5
Reputacja: -60
|
no mi sie wlasnie odechcialo grac bo nie moglem sie doczekac kiedy to w koncu zrobicie ten porzadek
mi tam pasi zeby w koncu to zbilansic a placzki tu bez kitu zawsze tylko na wsystko narzekaja nawet jak nie maja na co^^
fajnie ze ruszylo ale szkoda ze jeszcze nie zrobione wiec do zrobaczenia za czas jakis ;p |
|
02 lut 2013, 23:53
Trzpień
Postów: 19
Pomógł: 1
Reputacja: 2
|
Chciałbym, żeby klany miały możliwość wybudowania u siebie skupu. Pojemność owego zależna od jego wielkości (rozbudowa = kamienie + drewno + kamienie szlachetne). Wystawiam ofertę np na dziczyzny małe po 2 zł i kto chce to przynosi i odsprzedaje. Ułatwiłoby to handel w grze. Można by też pomyśleć o klanowym bazarze (podzielone na zwykły bazar i zbrojownię), można by chodzić od klanu do klanu i patrzeć co tam jest do kupienia. Oczywiście te budynki trzeba by w klanie wybudować (kamień + drewno + kamień szlachetny, każdy wyższy poziom to więcej kamieni szlachetnych, więcej drewna i kamienia) - gracze mieliby zajęcie, handel by się rozwijał.
Do rozbudowania poziomów wyższych niż 1 potrzebne by były rusztowania robione z desek i stali - tu można by stworzyć albo nowy zawód, albo dorzucić te rusztowania do już istniejącego zawodu.
Za każdego straganiarza w klanie byłby bonus % miejsc na bazarze, za każdego ciułacza bonus 1,5 x większy.
Za każdego wykidajłę bonus % miejsc w zbrojowni, za każdego rębajłę bonus 1,5 x większy
Każdy klan miałby też mury i straże na murach (wirtualne lub prawdziwi gracze). Poziom i ilość straży wirtualnych (%) zależałaby od utrzymania - należałoby składać tygodniową rację w postaci jedzenia, stali, miksów.
Mury w wyniku działania czasu i losowych wypadków trzeba by było reperować. Do murów można by dobudowywać inne umocnienia, katapulty, kotły ze smołą.
Klany mogliby okradać rozbójnicy!
Aby okraść klan rozbójnik musiałby 3 dni z rzędu pokonać straże na murach.
Zamiast wirtualnego wojownika mógłby stanąć na murze prawdziwy (dostałby wysoki % bonus do walki za poziom muru). Taki wojownik broniący klanu włączyłby opcję "dzisiaj bronię klanu" nie mógłby tego dnia atakować żadnych monstrów (wszak broni klanu).
Rozbójnik (lub rozbójnicy) po zwycięskich atakach (3 dniach walk, gdzie pokonałby wszystkich obrońców) dostawałby losowy % z kasy klanowej.
Aby zachęcić do trzymania kasy w klanach można wprowadzić oprocentowanie nieco wyższe niż w bankach.
Klany mogłyby też przyłączać wartościowe tereny pod swoją jurysdykcję:
- pola uprawne (dawałyby bonus - mniej pustych klików podczas wydobywania płodów rolnych)
- kopalnie (bonus - mniej pustych klików podczas wydobywania kopalin)
- łąki (bonus do hodowanych w klanie zwierząt - Diosy wspominali o planowanym wprowadzeniu hodowli ;) )
- jeziora (bonus j.w. dotyczący połowu ryb)
O tereny trzeba by dbać - co tydzień pola i łąki by zarastały, szyby w kopalniach się zawalały. Trzeba by to oczyszczać, tunele podstemplowywać. Im bardziej zaniedbane, tym bardziej by niszczały. Chcesz mieć bonus? - dbaj o niego :)
Wszystko to oczywiście opcjonalnie - jak chcesz to się w to bawisz, nie to nie. Grasz dalej jak do tej pory.
Na mapie co jakiś czas pojawiałyby się rozbójnicze gniazda, można by je napadać (w podobny sposób jak klany). Po podbiciu gniazdo by znikało a zwycięzca zabierałby skarb rozbójników.
Gniazda powstawałyby małe, z czasem (jeśli dłużej nieruszane) mogłyby rosnąć w siłę.
Takie gniazda mogłyby też po jakimś czasie napadać pobliskie klany (wirtualni zbóje).
Tak, że np gramy samotnie, miesiąc się nie logujemy, przychodzimy a tu w klanie jesień średniowiecza ;D
Po morzach mogliby grasować piraci
Wiezie ciułacz 300 żelaza - sory Winetu, nie zwiejesz z tym nigdzie. Walczysz? Płacisz okup (% z towaru)?
Walczysz - przegrywasz - wracasz w gatkach bez ładunku, walczysz - wygrywasz - w nagrodę odrywasz z pirackiego statku największe działo ;) - ustawisz se w klanie na murze!
Takie luźne pomysły mnie naszły wieczorową porą, być może Diosy coś z tego wykorzystają :)
P.S. To napadanie na klany (3 dni z rzędu) nie jest poparte żadnymi obliczeniami, tak na oko mi się wymyśliło ;) a zreszta może w ogóle te pomysły są do bani, sami ooceńcie :) |
|
06 lut 2013, 21:26
qrat
Postów: 4
Pomógł: 0
Reputacja: -1
|
Trzpień nieźle tam popiłeś tą ''wieczorową porą'' :) ale pomysł bardzo dobry
A to są moje pomysły do tych MM żeby dodać jakieś opcje (tak jak obiecałem)
Jeżeli można powiększyć liczbę kupowanych MM-ów to powiększ
Jeżeli nie można:
-Zwiększyć tą energie tak z 10-20k to zależy od ciebie
-Dodać takie coś jak bonusy czyli na przykład +100% albo +150% do ataku/doświadczenia albo obrony itp.
-te pomnożenie życia i kondycji x2 to trochę bez sensu...(Podnieś zdrowie, kondycję i manę do 2-krotności swojego maksimum)można by to zamienić właśnie na te bonusy powyżej(nawet w karczmie to można prawie za darmo zrobić)
|
|
|
|