o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: Pytania

Autor / Czas Treść
17 kwi 2013, 18:39
Miriam
kobieta Miriam

Postów: 316
Pomógł: 3
Reputacja: 14
przepraszam to mialo byc
Miriam: kondycja -2, zdrowie 45
Rzeźnik Szuwarek: kondycja 11071, zdrowie 331701
Przegrałeś z Rzeźnik Szuwarek
Otrzymujesz 864 doświadczenia.
Statystyka Miriam Rzeźnik Szuwarek
Ataki 167 / 235 16 / 126
Procent trafień 71% 13%
Zadane obrażenia 99110 317
Stracona kondycja 1427 1570
17 kwi 2013, 19:04

mężczyzna Solaufein

Postów: 552
Pomógł: 27
Reputacja: 65
Czytajcie co piszę. Moje rozważania dotyczą potencjalnych docelowych możliwości monstrobójców z poszczególnych ras i walk z najsilniejszymi monstrami.

Na odpowiednio wysokim poziomie, trol będzie miał wystarczająco dużo punktów do dyspozycji aby zrobić sobie zręczność i szybkość, a co za tym idzie również skuteczność. W zasadzie już po osiągnięciu siły takiej aby podnieść łamacza, może przestać na jakiś czas inwestować w siłę i skupić się na podnoszeniu skuteczności, szybkości, uników zdrowia czy ko. Z każdym poziomem jego statystyki będą coraz bardziej zbilansowane.
Inne rasy nigdy nie przeskoczą bariery związanej z przewagą w potencjalnej sile ataku jaka dysponują trole i ludzie.

Qaz siła ataku to rzecz pierwszorzędna.

Jaskrawo to widać przy porównaniu możliwości Artemidy i Łamacza.

Co do twoich wyliczeń to nie wziąłeś w nich pod uwagę ataku własnego monstrobójcy który sumuje się z atakiem broni , a dodatkowo atak zwiększyć o 40 % bonus rębajły i bonus z tytułu wiary (również procentowy).

Przyrosty procentowe mają taka cechę, że dają tym większy przyrost wartości bezwzględnej ataku im większy jest atak do którego są dodawane.

40 % od 100 daje przyrost o 40 pkt
ale 40% od 200 daje przyrost aż o 80 punktów

różnica między atakami wzrasta więc ze 100 do 140.

I tak samo jest z możliwościami siły ataku poszczególnych ras.

W swoich wyliczeniach podałem tylko różnice w osiągach broni, bez uwzględnienia bonusów za profesje i wiarę i bez uwzględniania ataku własnego . W rzeczywistości różnice w potencjalnej sile ataku poszczególnych ras będą dużo większe.

Trol na 34 poziomie jest w stanie osiągnąć atak powyżej 1000. Jest trochę nieruchawy i ma małą skuteczność, ale z każdym poziomem ta sytuacja będzie się poprawiała.

Te dodatkowe 10 % rasowego bonusu do najsilniejszych broni w grze jakie mają ludzie i trole czynią istotną równicę jeżeli chodzi o ostateczny rezultat.

Pokazujesz przykładowe wyliczenia ilości ran dla ataków których różnica w sile wynosi 100 pkt.

Ale dobrze wiesz, że te liczba zadanych ran zależy również od obrony jaka dysponuje atakowane monstrum.
Możemy sobie wyobrazić hipotetyczne monstrum które ma obronę równą słabszemu z dwóch wymienionych przez Ciebie ataków.
Wówczas ten atak zada monstrum minimalna ilość ran a atak o 100 większy zada tych ran nieporównywalnie więcej.


Oberschlesien,

Co z tego, że swoją Artemidą trafisz silne monstrum 30 razy, skoro każde trafienie zada mu niewielkie rany.

Rożnica w sile ataku trola z Łamaczem i twoja z Artemida jest kolosalna (w sumie może wynieść nawet ładnych kilkaset punktów )
Te 5 trafień trola zada silnemu monstrum z odpowiednio dużą obroną dużo większe straty niż 30 trafień Artemidą, an dodatek prawie nie zużyje wytrzymałości Łamacza, a Artemidy przy dużej liczbie pyknięć nie wystarczy na monstrum dysponujące dużą liczbą ran i dużą obroną.

W przypadku walki z najsilniejszymi monstrami, zawsze bardziej opłacalne (nie tylko ze względu na mniejszą ilość eliksirów) i szybsze będzie bicie silniejszą
bronią przy mniejszej ilości trafień niż częste podrapywanie monstrum Artemidą dysponującą małym atakiem
17 kwi 2013, 19:19
qaz
kobieta qaz

Postów: 462
Pomógł: 6
Reputacja: 18
tylko on już nie będzie dawał w tą silę, tylko w zręczność i tylko 2 punkty a ja 3

na chwilę obecną standardowe uzbrojenie czyli smok tęcza, 2 percepcje pogromca wyszkolony daje mi 1143 ataku

jak dodam eliksiry szał , żądzy i wiarę to mam 1350 ataku

przy bazowej sile 90 i bazowym ataku tez 90

na moim poziomie będzie miał bazowego ataku 115 ale czy dojdzie do 180 zręczności ?
17 kwi 2013, 19:31
Miriam
kobieta Miriam

Postów: 316
Pomógł: 3
Reputacja: 14
rebajlo elf poziom 29
daleko mi do czegos innego niz artemida wlasnie
jutro srebrny lancuch i percepcje
17 kwi 2013, 20:04

mężczyzna Solaufein

Postów: 552
Pomógł: 27
Reputacja: 65
Qaz ale ty też nie będziesz w nieskończoność ładował 3 punktów w zręczność bo zręczność daje duże korzyści ale do pewnego poziomu, poźniej ten zysk nie jest już taki zauważalny.

a 12 poziomów jakie dzieli trola z 34 poziomu do ciebie daje mu 60 punktów do dyspozycji na rozdzielenie na inne statystyki niż siła, czyli po przeliczeniu x2 to będzie w sumie 120 punktów w statystykach wyjściowych (zreczność , inteligencja, szybkośc, wytrzymałość itp.).

Trudno mi powiedzieć na te chwilę do jakich statystych dojdzie bedac na Twoim poziomie. Duzo zalezy od strategi rozwoju i taktyki walki jaka będzie preferował a także od zbroi jakich zechce używać.

Nie jest tak, że neguję wszystko co piszesz. Jest duzo racji w Twoich wywodach. Mozna powiedzieć że są one słuszne na niższych poziomach i być może przy aktualnej sile monstrow nie ma aż tak wielkich róznic między rasami.

Ale za 10 czy 20 kolejnych poziomów róznica bedzie bardzo wyraźna na niekorzyśc elfiego monstrobójcy.

A co do przewag parametru atak nad precyzją ataku czy szybkością przy mniejszym ataku broni:

Siła ataku ma tym większe znaczenie im mniejsza jest różnica między atakiem monstrobójcy a obroną atakowanego monstrum.

Im większa jest wspomniana różnica tym większe znaczenie mają szybkość i precyzja ataku a zmniejsza się znaczenie siły ataku.

Wiadomo, że celem gry jest jest zabicie najsilniejszego monstrum i wyhodowanie smoka.
Pod koniec drogi przyjdzie zmierzyć się z najsilnieszymi monstrami dlatego w swoim wywodzie nie brałem pod uwagę tego co będzie po drodze do celu, czyli walk ze słabszymi monstrami i przy nizszym poziomie własnym graczy.

P.S.
Ktoś tu wspominał o dobijaniu monstrów, w sytuacji gdy pojawi się kolejka monstrobójców pod monstrami :).

W takiej sytuacji, również największe znaczenie bedzie miała sila ataku i to kto jest w stanie zadac zdecydowanie więcej ran w jednym podejściu.
Elf ze swoja Artemidą będzie się przymierzał do podprowadzenia monstrum za dwie tury, podczas gdy troll przyjdzie i wyliczy sobie że w danej sytuacji wystarczy mu jedno podejście i sprzątnie elfowi monstrum spod nosa.

Jest i druga strona medalu, elf może trola w każdej chwili pokarać swoją Artemidą przynajmniej do czasu aż trol nie będzie w stanie założyć Artemidy (a to raczej bajka odległej przyszłości) :)
17 kwi 2013, 20:47
qaz
kobieta qaz

Postów: 462
Pomógł: 6
Reputacja: 18
teraz to ja tylko już w zręczność będę właśnie dawał :)

siła 90 wystarczy, kondycji mam akurat na pokarm 600 ko , co daje mi tez 600 obrony

a zeby zrozumieć przewagę zręczności nad siłą polecam Ci zabić Hekate albo manitu

jak masz słabe parametry szybkości i zręczności to szybkie monstrum wali w ciebie a nie ty w nie, możesz mieć i 2000 ataku ale monstrum zrobiło unik i masz pusty strzał

i odwrotnie jak jest wolne monstrum to ono ciebie nie trafia - szuwarek na cała walkę trafia mnie 4 x celnie, łańcuch + percepcje wystarczą i mimo to że ma 80 ataku więcej niż ja obrony spokojnie ustoję całą walkę

Pirena pisał ze witalność nabierze znaczenia to albo wzrosną trafienia krytycznie albo szybkość monstrum i znów siła ma w plecy




17 kwi 2013, 20:53
qaz
kobieta qaz

Postów: 462
Pomógł: 6
Reputacja: 18
a i elfy nie bija z reguły Artemidą top 3 monstrobójców ma po 90- 100 siły i bije pogromcami
17 kwi 2013, 21:08

mężczyzna Solaufein

Postów: 552
Pomógł: 27
Reputacja: 65
Wiem jakie jest znaczenie zręczności i szybkosci bo jestem elfem i moja taktyka opierała sie na tych dwóch parametrach. Mimo wszystko nie zmieniam swojego zdania odnosnie możliwości docelowych.
17 kwi 2013, 21:16
qaz
kobieta qaz

Postów: 462
Pomógł: 6
Reputacja: 18
ciężko to wywnioskować :) zapraszam pod monstra więc :)
17 kwi 2013, 21:21
Miriam
kobieta Miriam

Postów: 316
Pomógł: 3
Reputacja: 14
oziom 29
Atak 202 + 553 193 + 0
Obrona 152 253
Zręczność 110 67
Szansa trafienia 386 110
Szansa uniku 362 90
Szybkość 86 60
podrasowany karaczan


Smoczy Jeźdźcy 2008-2025 All Rights Reserved