Podstawy:Pasek podręczny - można na nim umieszczać pokarmy, leki i mikstury (będąc w zakładce bagażu, zaznaczyć wystarczy opcję "podręczny"). Aby użyć czegoś z paska podręcznego, wystarczy kliknąć na przedmiot na nim umieszczony. Można też go przesuwać, chwytając za niebieskie pole z krzyżykiem. Czat graczy - można na nim pisać ze wszystkimi graczami. Da się go zminimalizować, klikając napis "Ukryj", a także przesunąć, chwytając za napis "Przenieś". Powrót do gry - kliknij ten przycisk, aby powrócić do gry. Ukaże Ci się mapa terenu wraz z Twoją postacią po środku. Aby przemieszczać się po terenie, klikaj miejsca obok Twojej postaci (zależnie od tego, w jakim kierunku chcesz się udać), która zawsze będzie się znajdować na środku mapy. Pasek statystyk - wyświetla statystyki postaci, takie jak:
Wskaźnik zdrowia - graficzny wskaźnik posiadanego zdrowia. Wskaźnik kondycji - graficzny wskaźnik posiadanej kondycji. Wskaźnik magii - jeżeli używasz czaru, jest on wyświetlony w tym miejscu, a obok niego graficzny wskaźnik posiadanej many magicznej. Pas walki - jeżeli masz nałożony pas walki, możesz umieszczać na nim pokarmy czy leki, które mogą w razie potrzeby zostać użyte w walce. Zakładki - zbiór podświetlanych przycisków, po kliknięciu których, wyświetlone zostają kolejne zakładki:
Pierwsze kroki:Wejdź w zakładkę "Uzbrojenie" i załóż posiadane elementy garderoby. Możesz też w zakładce "Bagaż" wybrać pokarm i leki, które mają znajdować się na pasku podręcznym. Wykorzystaj posiadane złoto i zakup jedzenie, które pozwoli zwiększyć Twoją kondycję po wyczerpującym marszu. Unikaj ciężkiego terenu, takiego jak las, bagna, czy góry. Na początku najlepiej poruszać się po drodze lub łące (choć i tu możesz czasem spotkać groźnych przeciwników). Pozwoli to Twojej postaci ograniczyć stratę energii oraz kondycji, która spada bardzo szybko na nieprzyjaznym terenie Karczma, do której masz się udać na podstawie questa początkowego "Morska katastrofa", znajduje się we wskazanym strzałką miejscu. Ikonka wejścia do lokacji - pojawia się, gdy Twoja postać znajdzie się w miejscu zaznaczonym jako lokacja. Klikając ją, otwierasz zakładkę tej lokacji. Ikonka zdarzenia - pojawia się wtedy, gdy inny gracz wykona na Tobie jakąś interakcję (zaatakuje, okradnie, przekaże przedmiot, broń czy złoto). Klikając na nią, otworzysz małą listę zdarzeń, o których ta ikonka informuje. Ikonka napotkanych postaci - pojawia się w momencie, gdy stoisz w jednym miejscu z innym graczem. Klikając ją, otwierasz listę napotkanych postaci. Jeżeli chcesz podejrzec kogoś, by dokonac jakiejkolwiek interakcji, klikasz na wybrany login z listy. Otworzy Ci się wtedy zakładka podglądu napotkanej postaci. Okienko zniszczonego uzbrojenia - jeżeli któreś z elementów noszonego przez Ciebie uzbrojenia zacznie się niszczyć, pojawi się te okienko. Możesz je dowolnie przesuwać, chwytając za napis "Uwaga". Wyświetla części uzbrojenia, które są mocno poniszczone. Klikając je, otwierasz zakładkę uzbrojenia. Oznacza to, że należy te przedmioty naprawić (w odpowiedniej lokacji) albo zakupić niebawem nowe. Gdy zniszczone uzbrojenie rozpadnie się, zostanie zdjęte lub naprawione, okienko te zniknie. Punkty rozwoju (PR):Siła - jest wymagana do używania większości broni i uzbrojenia, podnosi też atak własny postaci. Zręczność - jest wymagana do używania wielu broni i części uzbrojenia, odpowiada też znacząco za szanse trafienia i częściowo za szanse uniku w walce. Szybkość - odpowiada za prawdopodobieństwo ofensywy w walce (im większa, tym częściej będziesz osobą atakującą podczas starcia), odpowiada też znacząco za szanse uniku i częściowo za szanse trafienia w walce. Witalność - podnosi poziom maksymalnego zdrowia postaci, każdy punkt witalności podnosi zdrowie maksymalne o 5. Inteligencja - wymagana do używania niektórych broni i części uzbrojenia, podnosi poziom many, a przez to zwiększa ilość rzucanych zaklęć podczas walki. Wytrzymalość - jest odpowiedzialna za obronę własną postaci a także za jej maksymalna kondycję, każdy punkt wytrzymałości podnosi kondycję maksymalną o 3. Zawody:Na początku gry otrzymujesz w spadku po przodkach jeden z zawodów dostępnych w grze. Warto byłoby wybierać kolejne zawody, które będą powiązanie z otrzymanym. Zdobywanie doświadczenia:Twoim głównym źródłem doświadczenia w pierwszej fazie gry będzie pokonywanie zwierząt w lokacjach tj. łąka. Daje to najlepsze efekty, gdy zużycie energii i kondycji jest dość niskie, a na ilość walk nie można narzekać. Każdy gracz dostaje sztylet, który powinien na siebie ubrać, a także lekkie uzbrojenie. Dobrze jest także zakupić jedzenie dodające kondycję i trochę lekarstw. Systematycznie uzupełniane potrzeby posiłku i leczenia sprawią, że nasz bohater będzie wygrywał nawet z silniejszymi stworzeniami. Jeśli nasza postać jest przedstawicielem ras takich jak troll, czy krasnolud - radzę pierwsze punkty doświadczenia zainwestować w kondycję. Natomiast, jeśli gramy elfem lub niziołkiem - w szybkość lub zręczność. To przyspieszy rozwój naszej postaci poprzez częstsze zwycięstwa. Questy:Zadania, nazywane questami, znajdziesz w trakcie przemierzania ścieżek Maeterii. Na samym początku otrzymasz quest "Morska katastrofa", który oprócz doświadczenia, pomoże Ci się oswoić ze światem gry. Kolejne questy będą dostępne, gdy spełnisz wymagania poziomowe lub posiadać będziesz odpowiednie statystyki (np. siła, wytrzymałość), by podjąć wyzwanie. Dalszy rozwój postaci:Gdy poznasz już świat gry, możesz podążać własną ścieżką. Warto współpracować z innymi graczami poprzez tworzenie wspólnych klanów. Można także prowadzić walki międzyklanowe, albo po prostu utrudniać życie innym jako "czarny charakter". Wciel się w rolę bogatego, wpływowego kupca lub honorowego wojownika walczącymi z potworami terroryzującymi Maeterię. Masz całkowicie wolny wybór, a jak postąpisz - zależy wyłącznie od Ciebie :-) |