o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: ZMIANY W MECHANICE GRY

Autor / Czas Treść
09 paź 2014, 21:08
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Mano przeczytałem Wasz artykuł na głównej.

Monstra zostały tak ustawione, aby postaci z 30 poziomem były w stanie wygrać z nimi nawet w pojedynkę i bez użycia eliksirów.
Stworzyliśmy 4 modele postaci, z którymi skonfrontowaliśmy w/w potwory, były to:

1) Elf z łukiem Astrachańskim
2) Trol z trującym nadziakiem i stalową pawężą
3) Człowiek z 2-ręczną brzytwą Zoltana
4) Czlowiek z czarem Ogniste Strzały w głowie i Laską Żywiołów w rękach

Z symulacji wynika, że jest to mało prawdopodobne aby było jak zakładaliście. Każda z tych postaci musiałaby walczyć ponad 40 razy by je pokonać...nie uważam, że to jest złe....ale sami broni sobie nie zdobędą. Wydaje mi się, że monstra są w miarę wyważone ale wszystko i tak wyjdzie w praktyce.
09 paź 2014, 21:26
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
"Pytanie jakie będzie zróżnicowanie monstrów...ile % będzie dla graczy z poziomu około 30, ile dla 40 a ile tylko dla 50 ?"

Planujemy:
2 monstra dla poziomu 18,
4 dla 24go
6 dla 30go
8 dla 35go
9-11 dla 40go
10-12 dla 45go
09 paź 2014, 21:28
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
"Więc co to będa za monstra które będzie mozna pokonac jednym pyknięciem?"

Nie do końca rozumiem, możesz rozwinąć swoją myśl?

Przedstawione monstra mają znacznie wyższe imho statystyki niż miały do tej pory. Oraz nie zapominajmy że to monstra przeznaczone dla 30go poziomu. Te dla bardziej doświadczonych graczy będą znacznie silniejsze :)
09 paź 2014, 21:31
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
"Z symulacji wynika, że jest to mało prawdopodobne aby było jak zakładaliście"

Co dokładnie jest mało prawdopodobne?
Jeśli piszesz że walka potrwa 40 rund to znaczy że jest możliwym zabicie monstrum, prawda? ;)
Dodatkowo zakładając lepszy amulet i wypijając parę eliksirów skrócimy walkę pewnie nawet o połowę.

Dodatkowo rozważamy propozycję Aviego i prawdopodobnie skrócimy czas między atakami na monstra do 7 minut dla 1 poziomu profesji wojownika i maga, 5 minut dla poziomu 2 i 4 minut dla poziomu 3 tych profesji. Jak Wam się ten pomysł podoba?
09 paź 2014, 21:34
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Źle mnie zrozumiałeś nie 40 rund tylko 40 walk w odstępie 10min, rund nie liczyłem szczerze mówiąc ale około 1500 kondycji na walkę ;). Do każdej walki 4x kwas chlebowy, kamienna skóra, nalewka babuni i ochrona przed żywiołem :D
09 paź 2014, 21:36
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Kolega Mosyr, chyba mnie też źle zrozumiał pisząc o pyknięciu w montra ;)
09 paź 2014, 22:30
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Z tymi 40 walkami to nie przesadziłem, ale po zmianie konfiguracji uzbrojenia daniu lepszej broni (astarchański zmieniony na zefira), eliksirów, kwasów etc można zejść do 7-8 walk i to wydaje się optymalne. Dlatego twierdzę, że puki co monstra są zbilansowane...jeżeli chodzi o zdobycie samemu składników na broń to zależy z jakich monstrów będą wypadały, bo przecież na broń dostępną od 30 poziomu mogą wypadać z monstrów przeznaczonych dla graczy z 24 poziomu ;)


Dodatkowo rozważamy propozycję Aviego i prawdopodobnie skrócimy czas między atakami na monstra do 7 minut dla 1 poziomu profesji wojownika i maga, 5 minut dla poziomu 2 i 4 minut dla poziomu 3 tych profesji. Jak Wam się ten pomysł podoba?

Powiem, że to broń obusieczna...z jednej strony fajnie bo nie stoisz po monstrum godziny by je ubić tylko 20min, ale z drugiej strony monstrobójcy na wyższych poziomach w krótkim czasie obskoczą więcej monstrów i inni nie będą mieli co bić. Na pewno takie rozwiązanie można zastosować dla monstrów indywidualnych, ba nawet do 1 minuty bym skrócił czas. Jeżeli chodzi o monstra dostępne dla wszystkich to podchodzę do tego sceptycznie.


Wracając do symulacji...prawdziwe wyzwanie to kuglarz. Biorąc pod uwagę wyłącznie bicie monstrów (nie PvP bo to już bardziej skomplikowałoby rozważania) Moim zdaniem zadaje on zbyt małe obrażenia by cokolwiek znaczyć. Aby to poprawić kuglarz powinien zadawać połączone obrażenia z czaru i broni/laski a nie to albo to, gdyż biorąc pod uwagę PŻ monstrów i zadawane obrażenie to kuglarz nie wyrządzi im większej krzywdy, wykidajło na podobnym poziomie zadaje obrażenia około 150-200 od zwykłej broni. Ale za wcześnie by o tym mówić....poczekamy do zbilansowania magii.
10 paź 2014, 13:05
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Czy w nowej edycji monstrów będą takie, które można będzie pobić na kondycje ? I czy exp liczony z tej walki będzie uzależniony od zabranej kondycji lub ran....bo w chwili obecnej walcząc z np Olbrzymim szkieletem na kondycje dostaje się mniej expa niż za zabicie hydry na bagnach.
10 paź 2014, 13:26
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Widzę, że symulator cały czas żyje. Na + zmiany, że kuglarz ma 2 ataki ognistymi kulami na rundę....na - zmiany w % wartościach kamieni i pereł.

Zwróciłbym uwagę na monstra, które są do zabicia w questach na wykidajłę, rąbajłe i monsterdzieja. Przy takiej propozycji parametrów Złego Babocha już nikt nie zostanie rębajłą :P
11 paź 2014, 12:18
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
Ogniste kule to czar ofensywny używający magii ognia i magii ziemi, stąd 2 ataki.


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved