o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: ZMIANY W MECHANICE GRY

Autor / Czas Treść
06 paź 2014, 10:26
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Odnośnie koncepcji walki - to ile razy mamy atakować takie monstrum 100 ?

Ad 1 - atak łukiem powiedzmy z dystansu 7 rund (później monstrum nas dopada i koniec walki)...przy obronie monstrum rzędu 100 i ataku z łuku 500 na rundę wychodzi 400 obrażeń, czyli na walkę 2800 obrażeń...ile PŻ będzie miało monstrum, bo w chwili obecnej najsłabsze ma 180k...czyli wychodzi jakieś 65 ataków (650 minut) ^^

Pozostałe punkty podobnie można rozpatrzyć. No pokuszę się o atak magiczny:

Ad 4 - Monstrum obrona 1000, obrona na żywioły 70...po włożeniu 3x rubin do broni 200 ataku mamy +210 ataku żywiołem. Obrażenia na rundę 140 ile PŻ ma monstrum ?

Proponuję dać przykładowe monstrum z każdego typu 1-4 w symulatorze i sprawdźmy o jakim czasie walki my tutaj w ogóle rozmawiamy.
06 paź 2014, 10:39
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
W sumie najlepszy pomysł to taki, żeby to najpierw wprowadzić do symulatora i/lub na serwer testowy i dać się nam z tym oswoić przez jakiś tydzień lub 2. I wtedy będziemy dyskutować ;)

Mam tylko wrażenie, że jeżeli będzie potrzeba rożnych broni na monstra to każdy sobie wybierze 1-2 i się na nich skupi a inne będą stały...już w chwili obecnej są monstra, których nikt nie rusza i nie mówię tutaj o czerwonym smoku lub innym wypasionym monstrum....tylko nawet o Gnomie co węgiel blokuje ;)

Powiem też co mną kierowało pisząc powyższe posty:

1) w obecnej chwili po osiągnięciu 30 poziomu moglem zmierzyć się z 80% monstrów w grze i je pokonać i to był wielki fun dla mnie...teraz mam wrażenie, że mi się to odbiera. Nie wiem czemu tylko wysoko lvl-owe postacie mają mieć frajdę z ubijania setek monstrów a innym zostawia się przysłowiowego "skurczybyka".

Z mojej perspektywy 30 poziom nie jest tak łatwo osiągnąć....wiem, że 300k expa można w tydzień zrobić...ale kto go robi ? Gracz powyżej 40 poziomu latając po bagnach i tłucząc stwory lub ubijając monstra, ewentualnie mając wyszkolone dobrze zawody produkuje na potęgę nie zważając na koszty ;) Jednym słowem chciałbym zobaczyć jak ktoś zaczynając od zera w tydzień zrobi 30 poziom.

2) chyba najważniejsze....nie chciałbym spędzać przy ubijaniu monstra 10h klikając co 10 minut atakuj....a mam wrażenie, że zmiany nieświadomie mogą to spowodować.
06 paź 2014, 10:41
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Z swojej strony służę pomocą, żeby nie było, ze tylko marudzę i krytykuję ;) Z chęcią się włączę w proces tworzenia bilansu ;)
06 paź 2014, 11:39
Avi Elf Bitewny
mężczyzna Avi Elf Bitewny
Skąd: Yheria, lat 33

Postów: 585
Pomógł: 12
Reputacja: 40
Tak swoja droga to co caly czas forsuje to to zeby czas kazdego ataku na monstra profesji wykidajlo rebajlo monsterdziej byl krotszy niz pozostalych albo przynajmniej rozniacy sie czyt wydluzony dla innych
07 paź 2014, 10:49
Dunkan
mężczyzna Dunkan
Skąd: Zagorzyce, lat 35

Postów: 902
Pomógł: 131
Reputacja: 268
wczoraj, 11:39
Mano De Dios

"...Generalnie zamierzam zróżnicować bardziej rodzaje monstrów i sposoby walki z nimi, przykłady:

1) monstrum z ogromnym..."

---

Jeśli chodzi o podział monstrów na te "dla wojowników" i na te "dla magów" to uważam, że wojownik powinien być w stanie ubić każde monstrum i na odwrót.

Co do monstrów z grupy 1 to musiałyby mieć bardzo mało zdrowia (100k-200k ?), żeby je można było ubić w realnym czasie. Poza tym byłaby to walka całkiem odmienna od pozostałych m.in. ze względu na nieprzydatność eliksirów i paska (niezbyt mi sie to podoba).

Chciałem się jeszcze podzielić opinią na temat wymagań danej broni. Musze przykładowo pakować w siłe, żeby móc nosić pogromce, choć wolałbym jako elf podnieść sobie zręczność na to miejsce.
07 paź 2014, 12:53
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Patrząc na naramienniki / nagole / pancerze / rękawice i hełmy odnoszę wrażenie, że są słabo zbilansowane a różnice pomiędzy np z poziomu 30 i 36, jak również 42 i 48 są czysto kosmetyczne. Jedyna różnica jest pomiędzy 26 a 42 bo wtedy dodatkowe gniazdo na kamień wchodzi. Są dwie opcje, albo wyrzucić część uzbrojenia i dać co 10 poziomów z różnicą w ilości miejsc na kamienie, albo bardziej je zróżnicować np zmniejszając ilość zużywanej kondycji.

Pytanie czy monstra z symulatora mają docelowe wartości kondycji i zdrowia, bo mają 2-krotnie zaniżone niż monstra w chwili obecnej. Dodatkowo nie wszystko się wczytuje z pierwszego symulatora...np 2 takie same pierścienie, parametry zielonego smoka itd.

Moim zdaniem broń powinna być uzależniona od parametrów a nie poziomu...ale to moje zdanie. Jeżeli ktoś wybiera elfa to chce biegać z łukiem i pakować w zręczność. Ktoś kto wybiera wybiera krasnoluda chce biegać z toporem i dlatego pakuje w siłę itp Każda broń powinna być tak zbilansowana, aby inna rasa nie chciała korzystać z broni rasowej innej rasy...może należałoby zwiększyć bonus rasowy, by wyrównać różnice. Rozumiem, że potrzeba korzystania z pogromcy wynika z tego, ze na mocniejsze potwory potrzeba broni z dużym atakiem...moja propozycja taka by w nowej wersji uzbrojenia łuki zostawić tak jak są obecnie proponowane a kusze potraktować jak broń 2-ręczna (walka łukiem nie różni się w praktyce od walki bronią 2 ręczną) i zdecydowanie zwiększyć im bazowy atak i przyrównać je do najlepszych broni dwuręcznych.
np.
Miotacz Zagłady
Atak: 236
Zasięg: 9
Wytrzymałość: 0
Zużywa kondycji: 7-8
Wymagany poziom: 48
07 paź 2014, 12:54
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
havekarska kusza
Atak: 212
Zasięg: 8
Wytrzymałość: 6500
Zużywa kondycji: 5-6
Wymagany poziom: 36
07 paź 2014, 14:09
Khelgar
mężczyzna Khelgar
Skąd: Sheffield, lat 37

Postów: 108
Pomógł: 385
Reputacja: 767
Pamiętaj, że atakując łukiem masz Zasięg, co daje bardzo dużo, przez kilka rund nie jesteś atakowany, a sam zadajesz obrażenia
07 paź 2014, 15:13
Dunkan
mężczyzna Dunkan
Skąd: Zagorzyce, lat 35

Postów: 902
Pomógł: 131
Reputacja: 268
Problem w tym, ze jesli zrownamy statystyki luku (atak, zuzycie ko) z bronia 2-reczna to w walce z monstrum beda sobie rowne, ale znowu w pvp luk bedzie przewyzszal 2-reke wlasnie ze wzgledu na zasieg.
07 paź 2014, 16:58
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Po pierwsze, nie wydaje mi się, że w pvp ta różnica w różnicy 100 ataku była wystarczająca, by łuk nie był lepszy od 2h, ale jeżeli tak zależy nam na bilansie w pvp to taka kusza może mieć mniejszy zasięg (co jest zgodne z rzeczywistością)


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved