o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: ZMIANY W MECHANICE GRY

Autor / Czas Treść
10 sie 2014, 18:49
Khelgar
mężczyzna Khelgar
Skąd: Sheffield, lat 37

Postów: 108
Pomógł: 385
Reputacja: 767
Moim zdaniem jest już ograniczenie produkcji - energia
Połowę energii maksymalnej potrafię wykorzystać podczas HH
I tak część produktów kupuję, bo nie wyrobił bym z produkcją
Więc moim zdaniem nie ma czego zmieniać
03 paź 2014, 14:03
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
Ogłaszam oficjalnie, że Wasze argumenty uznaliśmy za bardzo trafne i zmiana z PW dla zawodów nie wejdzie w życie. Tzn zostaje 3 PW na zawód tak jak to było od początku istnienia Maeterii :)


Jednocześnie chcielibyśmy, aby wątek ten służył w dalszym ciągu do przedstawiania Waszych uwag odnośnie bilansu. Dziś kolejna aktualność na stronie głównej z tym związana, więc liczymy na Wasze komentarze.

Problemy z symulatorem i wszelkie pytania, również zgłaszajcie tutaj.
03 paź 2014, 15:54
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
Zapomniałem wspomnieć w aktualności.

Jeśli chodzi o niziołki to będzie tutaj zmiana - dostaną one bonus 10% ataku do wszystkich broni 1-ręcznych, a konkretnie 1-ręcznych: mieczy, toporów i broni obuchowych.

Reszta ras bez zmian:

człowiek - 10% do wszystkich 1- i 2-ręcznych mieczy
krasnolud - 10% do wszystkich 1- i 2-ręcznych toporów
trol - 10% do wszystkich 1- i 2-ręcznych obuchów (tu się wliczają młoty, maczugi, kiścienie i morgensterny)
elf - 10% do wszystkich łuków i kusz
03 paź 2014, 16:44
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
Jako element bilansu, wprowadzimy również zmianę w rozdzielaniu PR u różnych ras.

Dokładnie rozpisane cechy i w/w cechy premiowane u ras znajdziecie tutaj:
wiki.smoczyjezdzcy.pl/index.php/cechy_postaci
(zastrzegamy sobie prawo do niewielkich modyfikacji danych tam zawartych;)

Uprzedzam pytania: tak, pojawi się w SJ szósta rasa - wampir! Informacja ta jest na razie "pół-oficjalna" i traktujcie ją jako wyróżnienie dla czytających forum :)
Oczywiście oficjalny komunikat pojawi się na stronie głównej w swoim czasie.

Jak widzicie, każda z ras będzie miała dwie cechy premiowane, a nie jedną.
I odwrotnie - każda cecha jest premiowana u dwóch ras.

Zmiana ta wg nas spowoduje, że nie będą powstawały takie dysproporcje między rasami, jak to było do tej pory i, mamy nadzieję, uatrakcyjni to rozgrywkę jeszcze bardziej.
04 paź 2014, 05:02
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Jak dla mnie pomysł z bronią całkiem nietrafiony. Zwiększenie poziomów i zmienienie parametrów uzbrojenie spowoduje, że gra będzie grywalna dla 10 graczy z top 10. Zmiana kosztów kondycji w użyciu to jakaś masakra, mamy skurczybyka 10h zabijać ? Nie wspomnę już o innych monstrach. Patrząc z perspektywy początkującego bijącego na 31 poziomie bicie po zmianach nie będzie miało sensu bo ilość kondycji potrzebna do walki jest tak ogromna, że będę jakiegoś stwora zabijał kilka dni... weźmy pod uwagę baboha, którego trzeba zabić w queście na rąbajłę. Monstrum ów ma potężny atak rzędu 350 ataku, aby nie tracić ran trzeba założyć najlepszy ekwipunek w grze. Walka z babochem zajęła mi 14 ataków (to i tak sukces bo inny zajmuje około 20). zużycie kondycji miałem 10/7 i kondycji 2700. Po zmianach, żeby zabić babocha 22/18
i kondycji będę mógł mieć maksymalnie 2000 czyli z szybkiego porównania wychodzi, że babocha będę zabijał co najmniej 2x dłużej. Dodatkowo korzystając z różnego dostępnego uzbrojenia mogłem mierzyć się z niemal każdym monstrum, po zmianach nie będzie to możliwe. Jak pisałem wcześniej jestem początkującym bijącym i może niech się wypowie ktoś z topki jak zmiana wpłynie na jego "życie" w SJ.


Moje uwagi:
Koszty kondycji dla uzbrojenia są o 100% za duże.
Pasy - wprowadzić jeszcze 2 pasy z miejscem na 7 i 8 rzeczy, bo tyle jest jeszcze miejsca na pasku i zmniejszyć wymagania dla pasków z 5 i 6 miejscami.
W statystykach uzbrojenia zauważyłem trend, że im "lepsze" tym więcej wytrzymałości zabiera...ale po co, przecież może być zrobione z lepszych materiałów, które spowodują, że broń jest lżejsza i łatwiej się nią walczy i wymaga to mniejszej kondycji. Tak jak kirys czy szata maga była ewenementem w dotychczasowych napierśnikach i zabierały naprawdę mało kondycji to nikomu to nie przeszkadzało i było nawet właściwe. Moim zdaniem taka zmian, że wszystkie zbroje mają takie samo zużycie kondycji nie powoduje, że jakaś zbroja będzie atrakcyjniejsza i każdy po osiągnięciu wymaganego min lvlu będzie od razu zakładał nową dostępna i tak każdy będzie biegał w jednej wybranej.

Prośba zanim wciśniecie ENTER ze zmianami zróbmy jeszcze dyskusję co można lub należałoby zmienić, wprowadźmy te zmiany tak by obie strony były zadowolone.
04 paź 2014, 05:07
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Nie wiem czemu nie oddzieliło wypowiedzi od Mano zacząłem pisać od JAK DLA MNIE...
04 paź 2014, 05:32
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Szczerze mówiąc to myślałem, że zbilansowanie będzie polegało na dodaniu kilku nowych broni tak by każdy z artemidą nie biegał tylko ze swoją rasową bronią.

Nie wiem co Diosom przeszkadza, że od 30 poziomu można biegać z najlepszym uzbrojeniem...ale tak naprawdę wtedy zaczyna się najlepsza gra. Przy proponowanych zmianach nie wiem czy młodz będą mieli tyle siły i samozaparcia by wytrwać do tego 30 poziomu, nie mówię o wyższych.

Lepiej byłoby zrobić jakieś ciekawe questy z unikatowymi nagrodami typu amulet pierścień płaszcz co zachęciłoby do ich wykonania. Obecnie robię quest na rębajła i się świetnie się bawię, chłopaki przy questach na monsterdzieja też, moz iść bardziej w tę stronę ?
04 paź 2014, 08:02
Stary Hefesa
mężczyzna Stary Hefesa

Postów: 5
Pomógł: 0
Reputacja: 1
No to zbilansowaliście.
Może jeszcze kilka "asów w rękawie" macie, żeby bardziej zniechęcić do gry ?
Póki co świetnie idzie.
04 paź 2014, 18:49
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
dziś, 07:02
Elendil
[...]Nie wspomnę już o innych monstrach[...]

---

Elendil, dziekuję za Twoje posty.

Monstra nie są jeszcze nawet zaczęte. komunikat mówił o bilansie uzbrojenia, więc panika niepotrzebna ;)

Jeśli chodzi o zużycie kondycji - dziękuję za komentarz, wartości te nie są ostateczne i mogą jeszcze ulec zmianie.



[...]Nie wiem co Diosom przeszkadza, że od 30 poziomu można biegać z najlepszym uzbrojeniem[...]

---

Nam to w niczym nie przeszkadza, ale wydaje nam się że gra ma sens tylko gdy mamy w niej jakiś cel. Zdobycie 30 poziomu jest możliwe w dwa miesiące intensywnej gry. Jeśli po tym czasie mogę używać już najlepszej istniejącej w grze broni, to czy gra nie staje się trochę nudna? Oczywiście są questy (i będzie ich więcej), ale uzbrojenie jest jednym z najważniejszych elementów i uważamy, że powinno być nagrodą za osiąganie kolejnych wysokich poziomów.

Monstra zostaną tak ustawione, aby gracz na każdym poziomie miał zabawę (nie mówię o najniższych bo to raczej oczywiste, że monstrum to monstrum i początkujący nie powinien mieć z nim szans).
04 paź 2014, 18:52
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
dziś, 10:02
Stary Hefesa

No to zbilansowaliście.[...]

---

Nie, jeszcze nie zbilansowaliśmy :) Bilans jest wciąż otwarty a parametry i symulator zostały Wam zaprezentowane abyście mogli sami stwierdzić czy jest sprawiedliwie.

Niestety z tego co widzę, bardzo nieliczni skorzystali w ogóle z symulatora, więc krytyka czy bilans się udał czy nie wydaje mi się trochę krzywdząca. Szczególnie, że poświęciliśmy bardzo dużo czasu i wysiłku aby sprawić, że każda rasa i każdy typ broni miały podobne szanse w walkach PvP...

Dziękujemy za każdą krytykę... jeśli jest konstruktywna ;)


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved