o grze smokopedia forum gry darmowa gra
forum gry mmorpg

Temat: ZMIANY W MECHANICE GRY

Autor / Czas Treść
04 paź 2014, 19:06
Avi Elf Bitewny
mężczyzna Avi Elf Bitewny
Skąd: Yheria, lat 33

Postów: 585
Pomógł: 12
Reputacja: 40
"Nam to w niczym nie przeszkadza, ale wydaje nam się że gra ma sens tylko gdy mamy w niej jakiś cel. Zdobycie 30 poziomu jest możliwe w dwa miesiące intensywnej gry. "

Przy dobrej organizacji i wylozeniu odpowiednich srodkow wbicie 30 lvla to kwestia dnia :)o

Co do samego bilansu ja osobiscie czekam na ostateczne dopasowanie statystyk do broni bo jak narazie nie widac wymagan co do samego zakladania bronii wiec nie mam nawet czego krytykowac :D Jak dla mnie powinno byc wiecej broni o podobnych parametrach i duzo wiekszej dostepnosci do 30 lvla I nie oszukujmy sie chodzi mi tu o bronie ktorymi mozna by jakos ciekawie bic (oczywiscie nie wszystko ) a nie o bronie ktore ladnie wygladaja powieszone nad kominkiem :)

Co do symulatora to musze przysiasc chyba dluzej zeby cos wiecej powiedziec



04 paź 2014, 19:12
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Czy symulator uwzględnia eliksiry bo coś mi nie pasuje ?
04 paź 2014, 19:32
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
Jeżeli chodzi o bilans to głównie chodziło mi o zwiększenie zużycia kondycji przez uzbrojenie co spowoduje zwiększenie czasu walk...i podobny skutek daje podwyższenie poziomu dla pasa afrodyty. Jak już ma być jakiś pas to dajcie taki z 7 i 8 miejscami i niech one będą na tym 36 i 42 poziomie. Jeżeli chodzi o bronie to zobaczymy jak to wyjdzie w praniu.

PS Czy jeżeli włożyłem w buty maga perły a teraz te buty są bez gniazd to mam nadzieję, że perły dostane z powrotem ?

PS2 Zanim wprowadzicie zmiany uzbrojenie to wprowadźcie te uzbrojenie do produkcji bo w przeciwnym razie zostawicie sporo graczy bez broni i uzbrojenia. Fajnie byłoby móc zobaczyć propozycje materiałów do produkcji uzbrojenia przed wprowadzeniem zmian, żeby się nie okazało, że czegoś nie da się wyprodukować.
04 paź 2014, 21:52
Mosyr
mężczyzna Mosyr
Skąd: Pomorskie, lat 47

Postów: 51
Pomógł: 73
Reputacja: 147
Ja także mam krytyczny stosunek do władzy ale tu myslę że naprawdę można zaczekac na wprowadzenie zmian i wtedy obiektywnie zobaczyć co się zmieni i albo pochwalić albo skytykować. Bo jezeli na tym etapie zacznie sie krytyka do zmian to wyjdzie na to że zmian nie będzie, albo będą kosmetyczne,a chyba każdy widzi ze dużo elementów w grze brakuje.

Ja także jestem za tym by kazdy miał jakis cel i nawet za tym by były super uzbrojenia z bardzo wysokimi wymaganiami,czy lvla czy punktów rozwoju, na super monstra.
05 paź 2014, 04:24
Elendil
mężczyzna Elendil

Postów: 205
Pomógł: 136
Reputacja: 292
"Jeśli po tym czasie mogę używać już najlepszej istniejącej w grze broni, to czy gra nie staje się trochę nudna? Oczywiście są questy (i będzie ich więcej), ale uzbrojenie jest jednym z najważniejszych elementów i uważamy, że powinno być nagrodą za osiąganie kolejnych wysokich poziomów."

Chciałbym tylko zauważyć, że do tej pory przez większość uznawanym za najlepszą broń była artemida. Żeby ją zrobić potrzeba było co najmniej przez miesiąc szukać mithrilu i srebra (i tracić na to całą energię). Dodatkowo niezbędnym składnikiem była złota cięciwa zdobywana z Hekate. Zdobycie cięciwy przez postać która osiągała poziom 28 było niemożliwe...nie będę strzelał, ale Hekate zabijali najlepsi z super sprzętem. Przy nowych broniach też będzie "cudowny" składnik, który trzeba będzie kupić bo awansując na min wymagany poziom ze sprzętem z półki niżej nijak się go nie zdobędzie. Więc pytam się gdzie tu frajda i nagroda ze zdobywania sprzętu, który trzeba będzie kupić ? z drugiej strony będzie garstka postaci, które będą w stanie zdobyć ten najlepszy sprzęt....no i co zdobędą raz, dwa..trzy i co z nim zrobią ? Schowają do magazynu z nadzieją, że ktoś szybko zleweluje postać i będzie chciał od nich kupić ten sprzęt.

Moim zdaniem (i z tego co wiem, to nie tylko moim) Ciekawiej byłoby jakby już od tego 30 poziomu bronie byłyby ogólnodostępne bez przydziału poziomu. W chwili obecnej problemem było to, że wszyscy używali łuków bo były najlepsze. Jednakże istniał bilans - wystarczy spojrzeć na top monstobujców i zobaczyć kto jakie monstra ubijał i w jakiej ilości. Top-ka biła prawie wszystkie monstra, pozostali wg swoich poziomów. Czerwonego smoka jeszcze nikt nie pokonał. Zmiany spowodują, że topka znacznie oddali się od pozostałej części graczy i nie wiem czy taka izolacja będzie dobra.

Nagrodą za poziomy powinno być coś ściśle związane z postacią jak np jakiś dodatkowy bonus w postaci PR lub % w ataku / obronie a może nawet w magicznych atakach i obronie...coś co z każdym poziomem by rosło i lvlowanie dawałoby sens. Np tak jak rozwija się chowańca można by chodzić do świątyni z jakimiś eliksirami czy innymi i szkolić się w odpornościach / atakach magicznych i to byłoby ściśle uzależnione od poziomu i dostępne od jakiegoś wysokiego poziomu.

Patrząc z perspektywy czasu kiedyś poziom 28 był dla Diosów w dalekiej perspektywie, minęło kilka lat i prawie każdy ma ten poziom :P Za 2 lata znowu sytuacja może się powtórzyć i co znowu będziemy zwiększali min poziomy dla uzbrojenia ?

Drogi przedmówco, oczywiście z krytyką można by było poczekać aż wszystkie elementy układanki będą skończone....tylko, niestety zmiany będą wchodziły etapami najpierw uzbrojenie, a później następne. Czas wprowadzania zmian nie jest znany a ta pierwsza zmiana u większości graczy znacząco wpłynie na ich dotychczasową grę i nie wiem czy im się to spodoba, bo mi np nie.

No i w sumie istotne pytanie do przedstawicieli innych ras czy korzystali z symulatorów i zaproponowane uzbrojenie, zwłaszcza bronie w pełni ich zadowalają? Bo jeżeli nie to po co te zmiany jak i tak każdy będzie z tą jedną najlepszą i uniwersalną bronią biegał ;)
06 paź 2014, 09:39
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
Avi,

widzę mały dysonans w Twojej wypowiedzi :)
Najpierw twierdzisz, że 30 lvl można wbić w 1 dzień (imho, to chyba trochę przesada, ale jak ktoś by chciał to pewnie i 2 tygodnie są realne - choć to Wy macie większe doświadczenie w grze i, kto wie, może ten 1 dzień jest możliwy ;)), a drugiej strony piszesz, że powinno być więcej broni do 30 lvl... Po co?

Bronie zostały tak "rozstrzelone" właśnie po to, żeby każda z nich była przydatna (przynajmniej dla kogoś) na jakimś etapie gry. Żeby uniknąć sytuacji, że biegam z gladiusem, a mój następny zakup to już broń o 5 półek wyżej, bo 15 leveli przeskoczyłem w tydzień.

Na chwilę obecną wg nowego bilansu, (który nie jest ostateczny - po to prowadzimy ten dialog, aby wspólnie ustalić sensowny konsensus) do poziomu 30 włącznie mamy w grze, jeśli dobrze policzyłem, 32 sztuki różnego uzbrojenia. W połowie może zostać ono ulepszone kamieniami, które dodatkowo zmienią parametry tego uzbrojenia, więc kombinacji robią się już praktycznie setki. Czy na prawdę potrzeba nam tego więcej?

Mój pomysł na urozmaicenie walki z monstrami przedstawiłem już jednemu z graczy. Podzielę się też z Wami zarysem tej koncepcji.

Generalnie zamierzam zróżnicować bardziej rodzaje monstrów i sposoby walki z nimi, przykłady:

1) monstrum z ogromnym atakiem, ale mala obrona i liczba zdrowia - jedynym sensownym atakiem wydaje się być atak z dystansu łukiem (albo w grupie -klanowo), wtedy zdejmujemy troche zdrowia, monstrum dopada nas i po walce. bron dwureczna czy 1-ręczna i tarcza będą tu mało skuteczne, bo po 1 strzale atakujacy lezy

2) monstrum z dosc duzym atakiem i mala obrona ale wiekszym zdrowiem niz z pkt 1 - atakujemy z tarcza bo z nia mamy wystarczajaca obrone by ustac z tym monstrum, w innym przypadku monstrum szybko nas "zamiecie"

3) monstrum z malym atakiem, ale duza obrona - w gre wchodzi tylko walka dwureczna bronia, bo inne sie nie przebija

4) monstra dla magow lub wojowników z uzbrojeniem z dużym atakiem magicznym - tu nie trzeba sie rozpisywac - będą to monstra z ogromną obroną (praktycznie niedostępne dla ataków fizycznych), i dość dużą obroną przeciwko magii, jednak nie na tyle dużą, aby nie znalazł się mag (lub wojownik z bronią na rubinach, czy ametystach), który nie da mu rady

Jeśli macie jakieś pomysły lub przemyslenia odnośnie tego co napisałem powyżej, bardzo prosze podzielcie się nimi w tym wątku.
06 paź 2014, 10:01
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
04 paź, 21:12
Elendil

Czy symulator uwzględnia eliksiry bo coś mi nie pasuje ?

---

dzięki za zwrócenie uwagi. rzeczywiście nie uwzględniał. teraz jest już ok.
06 paź 2014, 10:10
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
04 paź, 21:32
Elendil

"co spowoduje zwiększenie czasu walk"


Wstrzymajmy się z osądem do zakończenia bilansu;) Lada dzień przedstawię moje propozycje odnośnie monstrów.

-----

"Czy jeżeli włożyłem w buty maga perły a teraz te buty są bez gniazd to mam nadzieję, że perły dostane z powrotem"


Wszystkie kamienie wrócą do graczy w momencie gdy "wciśniemy przycisk BILANS". Jest to podyktowane tym, że bonusy dodawane przez kamyki również ulegną drobnym poprawkom.

------

"Zanim wprowadzicie zmiany uzbrojenie to wprowadźcie te uzbrojenie do produkcji"



Bilans obejmuje:
- uzbrojenie
- monstra
- produkcję
- cenne surowce
- npc
- poniekąd wydobycie

Nic nie będzie zmieniane ratami, bo chcemy żeby całość gry była spójna. Gdy wszystko będzie przygotowane wtedy podmienimy te elementy kompleksowo.
06 paź 2014, 10:18
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
wczoraj, 06:24
Elendil

"Przy nowych broniach też będzie "cudowny" składnik, który trzeba będzie kupić bo awansując na min wymagany poziom ze sprzętem z półki niżej nijak się go nie zdobędzie."


Naszym celem jest zaprojektowanie rozgrywki w taki sposób, aby wojownicy byli sami w stanie zdobywać coraz to lepsze uzbrojenie i do tego zmierzamy. Czy w pełni nam się to uda, tego nie mogę zagwarantować, ale taki właśnie jest nasz cel.

---

"[...]tylko, niestety zmiany będą wchodziły etapami najpierw uzbrojenie, a później następne"


Nie mam pojęcia skąd taka informacja, bo ja nigdy czegoś takiego nie napisałem. Jak się to odbędzie - patrz: mój post wyżej.


---

"Bo jeżeli nie to po co te zmiany jak i tak każdy będzie z tą jedną najlepszą i uniwersalną bronią biegał"


Nie będzie i tu jestem bardzo przekonany, że da się tego uniknąć - patrz: moja odpowiedź na post Aviego.
06 paź 2014, 10:19
Mano De Dios
mężczyzna Mano De Dios
04 paź, 23:52
Mosyr

---

Dziękuję Mosyr, za wsparcie i cierpliwość :)


Smoczy Jeźdźcy 2008-2024 All Rights Reserved